Bliv medlem af Maden i mit livs Madklub
Madenimitlivs Madklub

New York i billeder, del 2…..

2 kommentarer
Rejser/ture

Man passerer det fineste lille bådehus når man sejler rundt om Manhattan. Jeg har sejlet turen tre gange nu og jeg er stadig nødt til at tage billeder af det hver gang – det er bare så fint.

Midttown set fra vandet eller Brooklyn siden, hvis nu ikke vi havde siddet i en båd. Det er Empire State Building til venstre og Chrysler, som jeg synes har det smukkeste tag af dem alle, til højre.

Så nåede båden rundt om det øvre Manhattan og vi sejlede igen ned ad Hudson River – inde mellem træerne kunne vi skimte President Grant’s grav. Det er det hvide moussolæum i midten af billedet.

Og lidt tættere på. Vi tog derop et par dage efter sejlturen for at se det lidt tættere på. Indeni er der et lille museum og så står President Grants og hans kones sarkofager derinde. Entreen er i øvrigt gratis.

En tur til Ground Zero. Jeg har været i New York 3 gange indenfor halvandet år og det er faktisk ret sjovt at følge hvor langt de når fra gang til gang……her er de ved at beklæde det enorme, nye One Tower.

Her et vue udover byggepladsen ved Memorial Park, der skal åbne i år. I baggrunden ses det ene af de to enorme vand reservoirs, der kommer til at symbolisere de to gamle tårne.

Ikke en tur til New York uden en sejltur til Staten Island med de orangefarvede færger, der sejler hvert 20. minut. Turen er gratis og man kan sejle tilbage igen med det samme eller gå en lille tur rundt på Staten Island hvor der, ok indrømmet, ikke sker vildt meget.

Fra færgen er der i øvrigt mulighed for at få fine billeder af Frihedsgudinden, som man sejler lige forbi og New York’s skyline. Tag evt. også en tur om aftenen, hvis du gerne vil se den smukke skyline by night med alle lysene på.

Torsdag bød på støvregn og en tur til Wall Street, hvor vi så The American Stock Exchance.

En tur til Grand Central Station, den smukke gamle banegård, blev det også til, samt besøg på det vilde madmarked de gemmer på nederste etage derinde, men det kommer der billeder af når vi når til blogindlægget om maden 🙂

Og så kom vi forbi The Public Library. Biblioteket har til huse i den smukkeste gamle bygning med hvælvede lofter, brede trapper, statuer og store malerier…bøger kunne vi ikke finde helt vildt mange af, selvom vi gik en god tur rundt.

Og tilsidst biblioteket set udefra. Den opmærksomme fan vil naturligvis have registreret, at det var her Carrie’s bryllup med Mr. Big skulle have fundet sted i Sex and the City – The Movie 🙂

Subscribe
Se alle kommentarer
LaTascha
13 år siden

Birthe – Jeg kan godt forstå du glæder dig. Mine forældre var derovre 11. september for 2 år siden og de siger det var en smuk oplevelse. Morten og mig var faktisk derovre ugen inden mine forældre og der oplevede vi, at de havde generalprøve på de lyskastere der står på Ground Zero og lyser op i luften hvert år den. 11.september.

Vi opdagede det faktisk, fordi vi tog en tur med Staten Island Ferry for at få nogle flotte by night billeder, så jeg fik de mest fantastiske billeder med de 2 lystårne.

Kærlig hilsen

Anne.

Newyorkerbyheart
13 år siden

Åhhhh, smukke billeder!!!

Jeg glæder mig så meget til at vise kæresten rundt derovre og til at tage ham med ud og sejle 🙂
Vi skal være derovre på 10 års dagen for 11. sept.